مستشفى الأمراض العقلية

وزير الصحة بإحدى الدول زار مستشفى الأمراض العقلية..
و سأل المدير: كيف تميزون العاقل من المجنون !؟
 قال المدير: بسيطة نملأ البانيو بالماء..
ونضع أمام المريض ملعقة و كاس و سطل !!
ونشوف إيش يختار علشان يفرغ البانيو..!!
نقوله فرغ البانيو من الماء وهو يختار
 قال الوزير: أكيد الصاحي بيختار السطل.. صح !؟
 رد المدير: لا طبعاً.. الصاحي يرفع سدادة البانيو.. طال عمرك..
تحب نختار لك غرفة خاصة، وإلا تقعد مع الشباب بالعمومي..
و أنتم إحمدوا ربكم إنكم ما فكرتوا بصوت عالي
 اللي اختار السطل يرفع يده .  ههههههههههههههههخخ


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق